خوراک گوشت و قارچ به روش سپندار
 
خانه هنر سپندار
بانوی پارسی هرکجا هستی خدا به همراهت.
 
 
یک شنبه 5 / 3 / 1391برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : سپندار

سلام دوستان

 ما دیشب چندتا مهمون داشتیم که یکیشون بیمار بود و براش فقط گوشت با پیاز و نمک پختیم چونکه بی مزه بود

هیچکس نخورد جز خود بیمار و اندازه یه کاسه گوشت زیاد اومد و منم یه خوراک خوشمزه باهاش درستیدم.

مواد لازم (برای 3نفر کم خوراک):

گوشت پخته شده از قبل: یه کاسه (کلا هرچی داشتید )

قارچ: 5تا متوسط ریز شده

فلفل دلمه: 1.2متوسط خلالی

هویج: 1عدد متوسط(البته من نصفه شو ریختم حال نداشتم تا آخرش رنده کنم)

پیاز داغ آماده از قبل : 3ق.غ

سیر داغ آماده از قبل : 1ق.غ

رب: 1ق.غ

گرم(گرام)ماسالا: 1ق.چ

آبلیمو/روغن/نمک/فلفل/زردچوبه: اندازه دلخواه

اول گوشت رو روی تخته به حالت طولی خرد کردم

گوشت+آب گوشت رو گذاشتم تا آب جوش بیاد(حدود2دقیقه)

قارچ + رب+2ق.غ روغن هسته انگور + گرم ماسالا+نمک+فلفل+زردچوبه رو اضافه کردم(2دقیقه مخلوط شد)

حالا پیاز + سیر (30ثانیه  هم زدن)

هویج رنده شده رو به مخلوط اضافه کردم

نیم لیوان آب جوش ریختم و 5دقیقه گذاشتم تا جا بیفته

اینجا خاموش کردم و بعد فلفل ها رو ریختم و درب ظرفُ گذاشتم تا بخار بگیره

و با عشق تمام نوش جان فرمودیم

نکات:

1.اگه گرم ماسالا نداری اصلا مهم نیست دارچین یا ادویه گوشت بریز

2. من چون فلفل دلمه ای خام رو بیشتر از پخته دوست دارم بعد خاموش کردن اضافه کردم ولی شما میتونی موقع جا افتادن بریزی

3.اگه گوشت کم داشتید به جاش قارچ رو بیشتر بریزید.

4.میهمان عزیزم اگه تجربه ی جدیدی در مورد این غذا داشتید لطفی کنید و به من هم بگید تا اینجا اضافه کنم.باسپاس فراوان از شما.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


-سلاملکم ــــــــــــــــــــ به خونه من خوش آمدی هر چی که مربوط به هنر توی یه خونه هست رو اینجا میگم یه سری از کارها #مربوط به خودم# هست که #با ذکر منبع# کپی کنید. باقیش هم از نت جمع آوری کردم که نوش جون وب تون. ---- اگه عکسی پخش نشد راست کلیک گزینه show pictureرو بزنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینکـــــــــ هوشمند
  ابتدا من رو با عنوان ـــــــــــ خانــه هنـر سپنـــدار
و آدرس sepandaar.loxblog.com لینک کنید بعدش مشخصات لینک خودتونو  در زیر بنویسید . دیگه باقیش خودکار انجام میشه.نگران نباشید.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 11800
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 82
تعداد آنلاین : 1